Varikko Panimo – 11 000 M

Jo tovin mielessäni kypsynyt ajatus oman olutblogin perustamisesta konkretisoitui tänään.

Ensimmäiseen blogipostaukseen halusin valikoida oluen panimolta, joka on yksi omia suosikkejani. Kyseessä on Varikko panimo, jonka taustalla on kokeneita oluenvalmistajia toimintansa lopettaneiden Maistilan ja Sonnisaaren panimoista.

Lasiin kaatui tänään olut nimeltään 11 000M. Kyseessä on tuhti Imperial Stout (11%), joka näin juhannuksena kohtalaisen lämpimässä kesäpäivässä ei välttämättä yleensä olisi se ensimmäinen valinta. Maku on kuitenkin kohdillaan, joten miksipä sitä ei nauttisi näin keskellä kesääkin!

Tyylilajissaan erinomainen, eikä tämä mielestäni kaipaa mitään lisää. Tuoksu lupaa paljon ja maku täyttää nämä lupaukset. Arvosanaksi annan täyden 10.

Leave a comment